tiistai 5. huhtikuuta 2011

Odottaminen palkitaan!

Kenellekään ei lienee yllätys, että olen odottanut kevään tuloa jo  K A U A N . Blogissa kevättä on kaihoiltu muun muassa täällä, täällä ja täällä. Tänään odottaminen vihdoinkin palkittiin ja kevät otti talvelta vallan aamupäivän aikana.


Yksi syy innokkaaseen kevään odottamiseeni on meidän uusi piha, joka toteutettiin viime vuonna loppukesästä. Koska kukkiminen oli istutusaikaan jo ohi, en oikeastaan tiedä, miltä pihamme tulee näyttämään (enkä malttaisi millään odottaa...). Eniten kuitenkin odotan itse istuttamiani sipulikukkia. Lapsuudessani pihalla ei koskaan kasvanut (meillä tai naapurissa) krookuksia, tulppaaneja tai narsisseja. Vasta muutettuani Helsinkiin, pääsin ihastelemaan keväistä kukkaloistoa ja olin välittömästi täysin myyty. Ja nyt minulla on oma piha ja omat sipulit.

Koko talven ajan olen pelännyt, että myyrät vievät kaikki 80 sipulia, jotka pihaamme istutin, mutta tänään pelko helpotti. Vielä eilen sipulikukkapenkissä oli lunta ja tänään sieltä pilkottaa (todennäköisesti) krookuksen lehtiä! Voi sitä onnen ja ilon määrää -Annen ihan ensimmäiset omat sipulikukat!

Tässä ensimmäisiä kuvia teillekin (10 pistettä ja kukkamerkki niille, jotka löytävät kuvista ne minun hehkuttamani taimet!). Toivottavasti pääsen jo loppuviikosta kuvailemaan kukkien väriloistoa pelkkien versojen sijasta...




Tähän en ole kaivanut yhtään sipulia eli kyseessä on pihasuunnittelijamme aikaansaannos. Mitähän sieltä jään keskeltä kasvaa?

Ei kommentteja: