Gugguun vaatteiden hankkiminen vaatii säästämisen lisäksi enemmän tai vähemmän järjestelyjä: merkin suosio on kasvanut niin valtavasti, että uuden malliston julkaisemishetkellä jopa 30 000 äitiä ryntää yhtäaikaisesti ostoksille. Kysyntä on ollut niin suurta, että Gugguun väkikään ei ole osannut/ pystynyt varautua moiseen, jolloin tietyt tuotteet ja värit myydään loppuun alle kymmenessä minuutissa. Mutta onneksi perusvärejä, kuten beigeä, saa jo nytkin hyvin hankittua vielä alestakin. Itse olen selvinnyt dropien ostoksista ilman lapsenvahtia tai muita kommervenkkejä, kun julkaisupäivät ovat onnekseni sattuneet juuri pikku-jiin päiväkotipäiville ja vieläpä tyttö-jiin päiväuniaikaan. Kahden koneen (ja kahden nettikaupan) taktiikalla olen saanut hankittua kaiken ennalta suunnitellun, mikä on vaatinut kuitenkin tarkkaa ennalta suunnittelua, määrätietoisuutta ja nopeutta. Ymmärrettävästi myös moni on joutunut pettymään jäätyään ilman näitä ihanuuksia (juuri haluamassaan värissä), mutta uskoisin että kysynnän tasaannuttua tuotantomäärät saadaan vastaamaan tarvetta.
Ihan ilmaiseksi Gugguun viimeaikainen hurja nousu ja kasvu ei ole tullut: suosiosta saa osittain kiittää somen voimaa, mutta somessa Gugguu on kaikunut myös negatiivisella, mollivoittoisella soinnilla. Kritiikin taustalla on ollut asiakaspalvelun ajoittainen epäasiallisuus liittyen asiakkaiden reklamaatioihin. Reklamaatioiden taustalla on ollut ilmeisestikin pieni laatuvikainen kangaserä kevään suosikkiväriä nudea (ihana puuterin vaaleanpunainen väri). Itsekin näitä reklamaatio keskusteluja seuranneena olen välillä ollut ymmälläni, mutta toivon että ongelmista on nyt otettu opiksi. Ja toisaalta on ymmärrettävää, että näin nopealla kasvulla ja isoilla tuotantomäärillä sekaan voi eksyä virheellisiäkin kangaseriä.
No, ylläolevasta pitkästä sepustuksesta voi päätellä, että olen yhdessä kymmenientuhansien äitien (ja näistä tykkää kyllä isätkin) kanssa täysin hurahtanut näihin vaatteisiin. Voitte kuvitella, miten onnellinen olin, kun voitin paikan Gugguun historia ensimmäiseen asiakasiltaan. Kyseinen ilta järjestettiin 30.7. Mäntsälässä upeassa Hirvihaaran kartanossa. Instagramissa löytyykin jo paikanpäältä tuoreeltaan postaamani kuvat, mutta teen tässä lähipäivinä postauksen tuosta upeasta illasta vielä tänne blogiinkin.
Kyseisessä illassa käsiteltiin myös tuota yllä mainitsemaani reklamaatiokohua ja Gugguun perustajasisarukset Anne ja Miia vakuuttivat parantavansa kokemustensa ja saamansa palautteen pohjalta Gugguun asiakaspalvelua edelleen. Sillä ei voi mennä mönkään, sillä muutamista selkeistä epäonnistumisista huolimatta Gugguun aspa on saanut myös valtavasti kiitosta erinomaisesta palvelustaan. Itse toivon valtavasti menestystä ja onnea Gugguulle kotimaan markkinoille ja kansainvälisille kentille. Olisi upeaa, kun kotimainen Gugguu nousisi skandinaavisten (Molo, Pop, Mini Rodini) lastenvaatejättien rinnalle!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentit piristää päivää!